Pages

Monday, August 9, 2010

Kenangan di bulan poser..hurmmmm

hi semua..salam 1 Malaysia..hehe..kite dr dulu sebenarnye dh 1 Malaysia..kalo x hurmm hancur suda Malaysia ni..x wujudlah Malaysia yg aman damai ni..so kpd individu yg suka memecah belahkan hubungan org..u better watch out!!! balasan Tuhan akan menanti anda....Allahuakhbar


Bila menjelangnye bulan Ramadhan byk kenangan indah mula menjelma..zaman dolu2..zaman kanak2, zaman blaja n skrg ni ler...aku start poser umur aku 5 tahun..hehe. baik x aku? hehe..aku dh dilatih tuk berposer oleh arwah ayah aku..i miss u ayah..ayah mmg superb..dulu aku berposer dgn ikhlas..no upah2 k?..masuk umur aku 7 thn dh start poser penuh k?? x penah ponteng pun di bawah pemantauan ayahanda dan bonda tercinta. erm..tp time ni aku x hengatlah plak kenangan pe..kecik lg beb! dulu aku sek pg n petang..penat wo..tp seronok. pg sek kebangsaan then ptg lak sek agama..time poser biasenye menu mak ialah pelbagai jenis mi..mcm2 mi yg mak aku wat..kalo nasi ngn lauk tu adelah sekali ke 2 kali..so kekadang terbawak smpi skrg..hehe. poser time kanak2 saat yg paling best bg aku..x tau nape..ingt lg kalo blk sek tghari tu trs bukak peti ais..bukan nk minum k..tp berdiri dpn peti ais amik aura dingin..hehe..korang penah wat x? smpi kene marah ngn mak..haha.


then time sek men lak..kire time remaja..so start x poser penuh..sbbnye adalah kurniaan Tuhan..erm..x byk sgt kenangan time ni..biase2 jelah..tp time ni adelah gak kawan2 yg nakal..ponteng poser..yg x bleh aku lupe cm ne 1st time poser tanpa ayah..mmg sedey giler! plak tu ayah meninggal lg sbln nk poser..terasa sgt2..hari pertama poser mmg bergenang air mata ni..satu kehilangan yg amat perit..bg aku pemergian ayah seolah2 baru smlm..


masuk plak zaman poly...mmg byk kenangan time ni..maklumlah 1st time poser jauh dr mak..huhu. mujur ade rakan2 yg sgt best menemani aku berposer..mmg best..ptg beli juadah kat pasar Ramadhan..beli tuk diri sendiri cm 10 org mkn neh!! excited katakan..hehe. pastu solat terawikh kat surau..mmg nice! then tibe lak kat uum..bg aku uum x byk sgt meninggalkan kenangan yg indah cuma start dr sem 3 la agak best..time tu duk kolej bukit Kachi..buka poser ramai2..ngn rumet, onah ngn mar..tulah kawan aku..cz aku x ramai kwn kat uum ni..x tau le nape..hehe. nk kt aku x peramah yg lain sedia maklum le kot..


masuk zaman bekerja neh cm biaser le..byk kat umah aku bebuke poser..ngn kawan adelah gak..ngn bf? erm..jarang kot cz aku ni jenis dpt kapel jarak jauh..haha. smpi ler skrg..kecuali thn lepas my mr ridzman still keje kat kl...so beberapa kalilah gak berbuka poser sama...tp tahun ni jarak jauh..cz aku kat kl dia kat jb...hope everything ok....selamat berposer mr ridzman..


hurmmm..so setakat nilah saje yerk..coretan blog aku tuk kali ni..last but not least semoga ramadhan kali ini ite semua memperoleh keberkatannya..aku nk mintak maaf le kat korang if ade wat silap n salah...salam ramadhan..

No comments: