Pages

Wednesday, August 18, 2010

budak oh budak..aduhai

hi there..sihat ke semua..harap2 masih segar bugar dibulan poser ni yer..erm pose tuk tahun ni seperti biaser..ala kadar sahaja..harap2 bertahan la poser tahun ni..takut gak cz ade  gastrik..last year smpi mc huhu..erm tq 2 mr ridzman cz bawak aku g klinik..(citer thn lps br nk say thanks thn ni ke? ) hehe..jumaat n sabtu lps berbuka ngn mr ridzman lokasi di JB n Pt Kudus..mgu ni kat kl sbb sabtu sek..mgu lg satu ingt nk g melaka..g umah kak ngah, n mgu akhir tu..balik kg ler..berbuka ngn mr ridzman n family...

nk story  ni..td pas balik sekolah..aku g kedai..otw g kedai tu nampak le sekumpulan budak2 yg pki uniform sek agama dlm lingkungn umur 7 hingga 8 thn..duk mengerumuni sesuatu..hati aku terdetik ler ape yg budak2 ni wat..terdengarlah dialog2 seperti ini "kau tiuplah", "cepat2 tiup dh nk mati dah", dan "ala nape x bleh hidup ni"..aish! pelik je dialog dorg ni..lalu le sebelah dorg ni..korang tau x pe yg aku nampak? haha..tekalah..
erm mesti mcm2 yg korang teka kan? hmmm pe yg aku nmpak ialah..2 buah batu bata yg kaler merah tu..pastu ditengah2 batu bata tu ade sedikit daun2 kering n kertas (maybe dorg koyak kertas buku latihan kot), then atasnya terdapat seekor ikan kembung..dorg bakar ikan kembung tu..so dialog2 td rupenya nk nyalakan api...masyaAllah..sabar jelah budak2 ni..bijak mmg bijak..cerah masa depan dorg ni..hehe..erm mayb dorg lapar agaknye...tu yg bakar ikan kembung..ntah sape punye ikan tu x taulah..

budak2 sekarang ni ramai yg bijak..harap2  kebijaksanaan dorg ni digunakan ke arah yg betul..bantu keluarga, masyarakat n negara..bkn ape takut gak mereka salah guna kebijaksanaan yg dianugerahkan Tuhan..bijak digunakan tuk menipu org lain..bahaya tu..ape2 pun aku doakan agak kanak2 ni cemerlang di dunia n akhirat...InsyaAllah..

No comments: