Pages

Wednesday, August 4, 2010

Kebebasan bersuara

hi semua..erm dh berminggu x update blog ni..rasa terpanggil plak mlm ni nk update blog...tajuk post aku mlm ni kebebasan bersuara...definisi bagi kebebasan bersuara ialah "Kebebasan berucap dan mengeluarkan fikiran dengan batasan tertentu bagi menjaga keselamatan dan ketenteraman." saje je cz pagi td ajar budak tajuk ni..
so kita aplikasikan nilai tersebut dlm pergaulan seharian kita yerk...peh! skema la plak ayat aku mlm ni..haha

berfikir sblm mengeluarkan kata2..haha..tu sbnrnye nk aku sampaikan kat blog aku mlm ni...knp kite perlu berfikir sblm berkata ialah untuk mengelakkan pergaduhan atau perselisihan faham...selain tu, mengelakkn dari menyinggung perasaan org lain...ok tu shaja tazkirah tuk ari ini...haha
n satu lagi aku x faham kenapa sesetengah org ini suka mengheret org lain masuk dlm masalah individu tersebut ngn individu yg lain..setel sendir suda...x yah le nk heret org lain masuk dlm kancah masalah yg rsnye xde kene mengena langsung...be profesional le beb!
ok..erm nk wat keje sat..so ade cite baek aku masukkan dlm blog...semoga anda semua ceria2 selalu..salam...

No comments: